Van 26 september tot en met 4 november kan het Nederlandse publiek op zijn favoriete websites stemmen en een score geven aan de inhoud, de navigatie, het ontwerp en de aanbevelingsintentie van deze sites.
Elke categorie heeft twee winnaars: Populairste Website en Beste Website. De prijs voor Populairste Website gaat naar de website met het hoogste aantal stemmen in de betreffende categorie. De prijs voor Beste Website gaat naar de website met de beste gemiddelde beoordeling van alle websites binnen die categorie. Winnaars mogen het keurmerk gedurende een jaar in hun communicatie gebruiken. Deelname is kosteloos.
U krijgt meer stemmen voor uw website door uw nominatie te promoten. Om u daarbij te helpen hebben wij een media kit samengesteld met daarin onder andere standaard banners en ons logo. U kunt de media kit downloaden door hieronder op de link te klikken. De banners zijn beschikbaar in 6 verschillende IAB-formaten. Zorg er te allen tijde voor dat de banner naar uw persoonlijke stempagina linkt. Als u de banners niet mooi vindt of als ze niet bij uw huisstijl passen, pas het bronbestand dan naar believen aan.
De Website van het Jaar verkiezing is de jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites. De verkiezing is een internationale award die georganiseerd wordt in 7 verschillende landen: Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, India, Italië, Nederland en Spanje. Tijdens de verkiezingen van 2015 is er meer dan 3 miljoen keer gestemd. De Website van het Jaar verkiezing wordt objectief en onafhankelijk georganiseerd door MetrixLab. Website: websiteoftheyearawards.com
Voor meer informatie of vragen over uw nominatie kunt u ons bereiken op n.van.leeuwen@metrixlab.com of +31 10 20 30 756.